05 mai 2016

Memorabil


“Trei ouă, pâine şi un LM roşu”, spune mama.
Apuc repede o plasă de plastic. “Trei ouă, pâine şi un LM roşu”, îmi repet frenetic în minte. Niciodată de rafie. Mi-e ruşine cu ea. Numai oamenii din tren care miros a praf şi leuştean poartă aşa ceva. “Trei ouă, pâine şi un LM roşu”. Iau adidaşii în picioare, fără şosete, că doar mă grăbesc. “Trei ouă, pâine şi un LM roşu”. Deschid uşa, se face curent, uşa de la bucătărie se trânteşte tare şi ies din bloc lăsând-o pe mama într-un nerv şi-un urlet.
Fac dreaptă, apoi stânga, spre magazin. „Trei ouă, pâine şi un LM roşu”. Vântul bate. Îmi umflă punga ca pe un balon alb, gălăgios. O ridic în sus şi încep să alerg cu ochii la ea. „Trei ouă, pâine şi un LM roşu”. Mă împiedic. Bag apoi pasul ştrengarului să pară că nu-mi pasă. „Trei ouă, pâi...”
„Aliceee!”
„Ău!”
„Ce faci?”
„Merg până la magazin.”
„Ce iei?”
„Am uitat”



Niciun comentariu: