07 decembrie 2007

Ia-ţi un Yo-Yo


Am crescut. Nu mai am timpul liber pe care îl aveam atunci când eram mică. Nu e timp liber dar plictiseală e. Plictiseală este dar jucării nu sunt. Defapt, jucării sunt dar nu sunt pentru noi. De foarte multe ori în momentele de maximă plictiseală se întâmplă ca oamenii mari să se joace cu orice altceva în afară de jucării. De ce? Pentru că nu au jucării. Mă trezesc făcând bărcuţe din orice petec de hârtie sau învârtind de mama focului capacul de la un pix.
Există o speranţă pentru noi ăştia mai mari. Jucaria Yo-Yo. E micuţă, nu face zgomot şi nu te pune în ipostaza unui ciudat atunci când o foloseşti. Poţi sa te joci liniştit cu un Yo-Yo în public gândindu-te ca trei preşedinţi americani au facut asta. Astronautul Jeffry Hoffman a dus la bordul navetei spaţiale Atlantis o astfel de jucărie, deci nu vad de ce nu am putea lua un Yo-Yo la noi atunci când plecăm în vacanţă, când mergem la facultate sau la muncă.
Este una dintre cele mai vechi jucării şi se pare că acum trei milenii era preferata grecilor. Odată cu trecerea timpului Yo-Yo alunga plictiseala de la curtea regală franceză însă aici poartă numele de jou-jou. Intra în preferinţele copiilor din Anglia Victoriană în jurul secolului XIX iar nu după mult timp Yo-Yo ajungea şi în S.U.A.
Jucăria asta e foarte veche dar deloc învechită. Eu una sunt foarte hotărâtă să port la mine în permanenţă un Yo-Yo şi să îl folosesc de fiecare data când simt nevoia să distrez copilul din mine.

4 comentarii:

Anonim spunea...

mai ales daca seamana cu o buburuza!

Anonim spunea...

...sau cu un om.

Anonim spunea...

vreau si eu un yo-yo dar din pacate am cautat si nu gasesc:(( ma ajutati si pe mine sa imi gasesc va rog:)?

o Alice spunea...

Erau anul trecut la sala dales la magazinul ala cu jucarii de lemn.