03 octombrie 2010

Fructele din fruct

Mănanc struguri. Mănânc pentru că-mi plac. Duc mâna la gură pentru fiecare boabă în parte, iar asta mă face să-i apreciez mult mai mult decât cred unii că apreciază fructele în general. O gură în care intra mai mult de două boabe odată va arăta întotdeauna ca o gură de rege rău, care omoară arlechini haioşi, doar pentru că nu are el simţul umorului.

Strugurii sunt minunaţi pentru că sunt mulţi. Când îţi iei doi ciorchini nu e ca şi cum ţi-ai lua două mere sau două nuci. Doi ciorchini de struguri înseamna zeci de boabe de struguri gustoşi! După ce se trec printr-un jet de apă, strugurii se mănancă imediat! Nimeni nu mai are nevoie să se răcorească acum, la început de frig, dar de răcoarea unui strugure oricine are nevoie!

Cu boabele sunt nedreaptă şi superficială. Încep întotdeauna cu cele mai dolofane, mai frumoase şi cochete. Las la urmă mititelele, care îmi bat obrazul pe dinăuntru cu aroma lor de cea mai frumoasă zi din toamnă. Pe unele nu le mănanc pentru că au bube. Uit tot timpul de buba lor când întorc ciorchinele pe partea cealaltă, dar nu mă supăr. Măcar m-am bucurat pentru o clipă, iar de dezamăgire nu vreau să vorbesc pentru că nu este cazul.

Anul ăsta, în plin sezon "Strugure", mi-a fost dat să văd cel mai priceput, tacticos şi chipeş spălător de ciorchini. Cine n-a văzut cum îşi făce treaba nu are cum să-şi închipuie, dar am să spun că la final, fiecare boabă merită să fie mâncată prima!

Niciun comentariu: