30 august 2010

Am făcut-o lată

Mi-am dat silinţa să fac aşa cum e firesc. Am plecat un pic mai departe de tot ce nu mai vedeam clar, m-am frecat la ochi şi am privit din altă parte. M-am întors cu zâmbetul pe buze şi am de gand să-l ţin acolo orice ar fi. Zâmbetul e capabil de tot felul de giumbuşlucuri. Îmi dă poftă de dulceaţă pe pâine, face timpul greu să fugă repede, îmi arată oamenii frumoşi exact aşa cum sunt ei, mă face să cred că dacă port o cămaşă cu volănaşe sunt un pirat elegant şi mai ales, îmi scoate în drum vânzători potriviţi.

Acum două zile, mă îndreptam spre seară şi locuri cu iarbă. M-am oprit pentru că la intrarea în gura de metrou erau alineate cateva cărţi vechi cu coperţi colorate. Zâmbetul era acolo când am găsit "Cocostârcul Gât-Sucit". Am deschis-o, am citit două trei versuri şi am zâmbit de-a binelea, aşa cum o fac cei mai mari zâmbitori ai lumii. Vânzătorul era în spatele meu. Stătea la bustul gol, se bărbierea. A spus că face atât cât vrem, aşa că am vrut. Pe iarbă, alături de lăcuste, am citit până n-am mai avut lumină.

Azi m-am trezit cu faţa la tavan. Zâmbeam şi am zis că vreau un aparat pe film, cu un singur ochi. Amintirile mele se împart tot timpul în patru. Vreau amintiri dintr-o bucată! Am luat-o pe trotuarul cu bătrâni care vând pantofi, surubelniţe, tablouri cu fructe şi câte şi mai câte aşezate pe cuverturi murdare. Nu ştiu cine o să mă creadă, dar eu nu mint! Am găsit acolo un Smena simplu şi vechi. L-am cumpărat cu foarte puţin, iar vânzătorul m-a asigurat că funcţioneză. Îl cred pe cuvânt pentru că mi-a propus să merg să-i arunc cu aparatul în cap dacă nu e aşa.

Zâmbetul încă stă buze!

Şi pentru ca scatiul să devină popular, transcriu o poezie din "Cocostârcul Gât-Sucit".

"Cel mai greu e de scatiu,
Cel mai greu e de scatii.
De scatiu nici eu nu ştiu,
De scatii nici tu nu ştii,

Cum arată el, scatiul,
Cum arată ei scatiii.
Al câmpiii el e fiul
Şi scatiii ai câmpiii. "

Cel mai greu e de scatiu - Marin Sorescu


Un comentariu:

Danndelionn spunea...

Alooooha :*. Ai niste premii pe blogul meu.