29 februarie 2012

Să vă spun pe nume

Oamenii sunt aşa cum le spune numele. Se poartă exact aşa cum îi cheamă. Eu am faţă de Alice. Simt că sunt Alice din cap până în picioare. E puţin ciudat să scriu despre nume şi să nu pot da nume. Se întâmplă ca toţi oamenii pe care îi cheamă în acelaşi fel să-mi placă şi să mi se pară frumoşi. Pe de altă parte, toţi oamenii care-mi sunt mai puţini simpatici sunt oameni cu nume mieunate, enervante sau mândre.
Am mai observat că oamenii care-mi plac şi se numesc aşa cum nu-mi place au porecle grozave care le vin mai ceva ca o mănuşă din aia de doctor. Oamenii cu porecle sunt cei care nu se potrivesc cu numele pe care îl poartă.
Odată am cunoscut o fată pe nume Crenguţa. Era slabă şi osoasă. Vorbea pe nas şi se mişca lent, dar era răutăcioasă şi nu prea puteai şti ce e în mintea ei. Îmi place Mara, dar nu am cunoscut niciodată una. Mi-o închipui ca pe o fată de treabă, frumoasă, care râde cu toţi dinţii. Victor şi Vlad mi se par cei mai buni din clasă, dar fără să fie tocilari. Sebastian e un băiat cu părul dat pe spate, parfumat, care se admiră în vitrine când merge la promenade. Olga e plinuţă şi agitată. Margareta e o fată frumoasă care nu se aranjează foarte mult, dar de care sunt îndrăgostiţi toţi băieţii din liceu. Rareş e un băiat care alege baschet în loc de fotbal.
Mi-ar plăcea să fac un dicţionar de nume care să nu supere pe nimeni şi care să ajute mamele puse în situaţia asta teribil de grea. Bineînţeles că pentru fiecare nume în parte vor exista şi excepţii care există nescrise deja.

18 comentarii:

cherry spunea...

Mara pe care o cunosc eu e exact cum ai zis tu aici ^.^

o Alice spunea...

Eram sigură! :))

adina uzunu spunea...

dragă alice, ca de obicei vin cu o sugestie :) citind despre ideea ta ghiduşă de a alcătui un dicţionar onomastic, mi-a venit imediat în minte numele unui scriitor fascinant: mircea horia simionescu. nu ştiu dacă l-ai citit, eu l-am descoperit in anul III de facultate şi l-am cunoscut la un colocviu... anyway, nu cu asta voiam să mă laud, ci să-ţi recomand cărticica lui "bibliografie generală" în care imaginează titluri de cărţi şi poveşti. este un fel de carte cu cărţi. are de asemenea şi un "dicţionar onomastic". este un scriitor plin de umor şi ironie. m-am gândit să îţi povestesc un pic de el, cred că ţi-ar plăcea. :) te pup.

o Alice spunea...

Ce-mi plac recomandările! Vreau să citesc. Nu am auzit de el, dar sunt sigură că e un om cu scaun la cap din moment ce are aşa gânduri. :)
Mulţumesc Adina!

adina uzunu spunea...

aaa, am uitat să adaug faptul că sunt curioasă ce fel ai descrie o persoană care poartă numele "adina" :)

Șoseta spunea...

există deja un dicționar onomastic. ți-a luat-o nenea Simionescu înainte.dar cred că ai putea să te joci cu puțină sinestezie onomastică. ce culoare are un george?

o Alice spunea...

@Adina, am o prietenă pe care o cheama Adriana. Nu i se potriveste deloc numele ăsta, aşa că toată lumea îi spune Adina. Adinele sunt optimiste şi răspund la telefon tot timpul. Sar în ajutor ca nişte broscuţe şi sunt oameni buni. :)

o Alice spunea...

@Şoseta, mi-a spus mai sus şi Adina despre dictionarul onomastic. :) Îmi place ideea cu nuanţe. George are culoare deeee lan cu grâu. Şi e o vară.

Adina Uzunu spunea...

dragă alice, eşti o vizionară! nu irosi acest fapt :) ar putea ieşi ceva foaaarte frumos. continuă să te joci cu numele şi culorile, chiar dacă vei umple pagini întregi, caiete întregi, don't stop! te pup şi iţi doresc ca primăvara aceasta să te inspire!

o Alice spunea...

Mulţumesc, Adina! O primăvară excelentă şi ţie!

Unknown spunea...

ganduri bune!
imi place.
te gandesti si la nume ne-romanesti, daca-mi permiti exprimarea? :)
mereu ma gandesc cum arata/se descrie nickname-urile folosite pe internet, de exemplu.
si da, exista exceptii, sigur!
raluca sigur nu ma descrie. sau ralu, cum imi zic apropiatii. unor parca suna chiar manly ;))
astfel chiar cred ca le reveur e mai aproape de inima mea.
insa probabil e cum zici tu, mieunat.

o Alice spunea...

le reveur mi se pare că ţi se potriveşte perfect. :) Mereu când mă uit pe blogul tău am impresia că faci pozele în somn, te trezeşti şi le postezi.
La nick name-uri nu m-am gândit, dar o s-o fac! :D
Daca simti că nu ţi se potriveşte Raluca, spre să capeţi la un moment dat cea mai potrivită poreclă. :)

Raluca spunea...

Ce frumos...
Parcă aș fi in fața unei vitrine cu prăjituri dintr-o suburbie cochetă.
Eu sunt o Ralucă-Ucă sau Ucuspucus de multe ori și mă întreb cum mă vede o Alice printre elice...

Unknown spunea...

Alice, I take that as a compliment.
si stii ca e cel mai sincer si frumos lucru care l-am auzit in ultima vreme?

multumesc. once again.

o Alice spunea...

@ Raluca Ahahahah! Ce frumos suna Ralucă-Ucă! :D Am întâlnit multe Raluci până acum şi mi-au picat bine. Sunt ele aşa într-un fel pricepute şi descurcăreţe. Mi-au dat impresia că sunt zgârcite la cuvinte. O Ralucă-Ucă nu am mai întâlnit niciodată, dar îmi sună a fi un personaj care vine în ajutorul protagonistului dintr-un basm. :))
@a dreamer. Cu drag si sinceritate! :)

BuburuzaBia spunea...

Eu eram maniaca in a afla ce inseamna numele pe care-l port. :)) As vrea chiar sa dau o lege, sa nu mai existe alte persoane cu numele meu...e cam greu de dus la capat dar e bine si cu mai multe care poarta aceeasi povara ca mine, povara numelui Bianca.De "Bienci" ce parere ai? :))

o Alice spunea...

Bianca, nu am cunoscut Bienci până acum. Dar văd o Biancă cu un măr verde în mână. Îi place să-şi petreaca timpul cătărată în copaci. :))

BuburuzaBia spunea...

Aa, nu sunt eu. Mie-mi place la sol. :))